איך ליד נולד? בדף נחיתה!

מה זה דף נחיתה? למה הוא משמש? מה צריך להופיע בו ולמה לשים לב כדי שיביא את התועלת בה אנחנו מעוניינים.

דף נחיתה, או Landing page, הוא דף אינטרנט יחיד (בניגוד לאתר אינטרנט בו ישנם דפים רבים), אשר מוקם על מנת ש״ינחתו בו״, יגיעו אליו דרך לינק המופיע בפרסומים שונים כמו מודעות פייסבוק וגוגל AdWords.

תפקידו של דף הנחיתה הוא למקד את תשומת לבו של המבקר למסר ספציפי ולהניעו להמשך פעולה של השארת פרטים (כך הוא הופך ל-Lead) או אפילו קנייה ישירה של המוצר (וזו כבר המרה). בכל מקרה, מטרת דף הנחיתה לגרום למבקר להרגיש שהוא הגיע בדיוק למוצר או השירות אותו חיפש.

יתרונותיו של דף נחיתה הם רבים, במיוחד על פני אתר אינטרנט שלם. ראשית, מדובר בעמוד אחד, קצר לרוב, הלוכד את תשומת לב הגולש ומציג לו מוצר או שירות ספציפיים בצורה ברורה ותמציתית. היות שטווח תשומת הלב של האדם הממוצע נע סביב שניות בודדות – סביר להניח כי לגולש המזדמן לא תהיה הסבלנות לקרוא תכנים ארוכים, ולכן עדיף להציג לו עמוד ממוקד המהווה פרסומת, מתן מידע ואיסוף של פרטים ליצירת קשר.

בנוסף על כך, דף הנחיתה הוא יחסית מהיר להקמה ומשמעותית זול יותר מבנייה של אתר אינטרנט שלם (הכולל תכנים מרובים, גרפיקה, צילומים, מערכת ממכר אלקטרוני וכיו"ב). ואף על פי שלא מדובר באתר שלם, דף הנחיתה יכול להראות מסוגנן ויוקרתי, להכיל עיצוב מזמין ואלמנטים גרפיים שיניעו את הגולש לפעולה – כמו טופס השארת פרטים מתוחכם, כפתור רכישה, הרשמה לרשימת תפוצה ועוד.

בשלבים מתקדמים ומורכבים יותר, ניתן גם להשתמש בדפי הנחיתה לצורך איסוף מידע רלוונטי לגבי הגולשים שהתעניינו במוצר הספציפי – ניתן יהיה לאסוף אותם ואת דומיהם ל"קהל יעד" לפרסומות נוספות, ניתן יהיה להשתמש בהם לרימרקטינג, להציע להם הצעות ייעודיות ועוד.

הפשטות היחסית של הקמת דפי נחיתה הפכה אותם לפופולאריים למדי. למעשה, מרבית הפרסומות המצויות בתוצאות החיפוש הממומן במנועי החיפוש מובילות לדפי נחיתה – וזאת על מנת למקסם את הרווח הפוטנציאלי מהשקעה כלכלית בפרסום . אבל, אל תתנו לפופולאריות הזו להטעות אתכם, לא כ"כ קל לבנות דף נחיתה יעיל שיוצר המרות.

דף נחיתה טוב הוא כזה שמסתמך על אומנות השכנוע; מצד אחד, עליו לשדר אמינות וביטחון בקרב הגולש, כי בימינו לא כולם ששים להשאיר את פרטיהם האישיים ברחבי הרשת. מצד שני, על דף הנחיתה להיות פתייני ולייצר תחושת דחיפות – "אם לא תלחץ עכשיו, ההצעה עלולה להיעלם". ישנן תורות שלמות המפרטות את הדרכים והטריקים באמצעותם ניתן לגרום לגולש לחוש נינוח מחד ודרוך מאידך, כך שלא יפספס את ההצעה אותה תרצו להציע לו.

עומס, בלגן או חוסר מיקוד בדף הנחיתה, עלולים להביא להצפת מידע אשר תגרום למבקר לצאת מהדף ולא לבצע את הפעולה אותה המפרסם ציפה לקבל. דף נחיתה שלא בנוי נכון עלול לספק לידים לא רלוונטיים או לא לספק לידים כלל. ובניגוד לכך, דף נחיתה יעיל אשר בנוי נכון, יכול לשפר משמעותית את ההמרות בין הקלקה לרכישה, להגדיל את מספר הלקוחות שלך ולהזניק את העסק שלך קדימה!

לסיכום, דף הנחיתה הינו תחליף זול יחסית, נוח ומהיר, לאתר אינטרנט שלם, בייחוד עבור בעלי עסקים קטנים המציעים שירותים ספציפיים ומעוניינים לאסוף פרטים מלקוחות פוטנציאליים. אף על פי כן, בנייה של דף נחיתה חכם, היא מלאכת מחשבת של ממש, שצריכה לבוא בתמהיל עם עבודת שיווק מהוקצעת – פילוח של קהלי יעד, עיצוב גרפי מתאים, עריכת תוכן ועוד.

אל תתפשרו על חצאי עבודות – פנו למומחים שעושים את הכל.

Oasis Media – שיווק דיגיטלי חכם.

דילוג לתוכן