איך מגיעים לקהל היעד הנכון לנו?

אחד האתגרים המשמעותיים במלאכת השיווק הדיגיטלי, הוא הצורך להגיע לקהל היעד המתאים לנו. על מנת שעסק יוכל להרחיב את פעילותו ולהגדיל את נפח עבודתו, עליו להגיע אל הלקוחות הרלוונטיים אך ורק לו ולאופי השירות או המוצר אותו הוא מספק.

משרדי דיגיטל רבים מבטיחים ללקוחותיהם חשיפה מאסיבית בדמות לייקים רבים ותנועה בעמוד. אותם הלקוחות מוצאים עצמם לא אחת מאוכזבים כשהם מבינים שאין התאמה בין המספרים העולים לנפח הפעילות שלא משתנה. הנקודה היא, שחשיפה מרובה היא לא בהכרח חשיפה איכותית ומי שלא שם את הדגש על האיכות עתיד להתאכזב.

אז איך עושים את זה כראוי? ראשית, עלינו לשאול את עצמינו מה בעצם אנחנו מעוניינים להשיג. לפרסום במדיה יש הרבה פנים ומטרות המשתנות מעסק אחד למשנהו: יש עסקים המעוניינים למכור מוצרים שונים דרך האינטרנט, אחרים שואפים להביא קהל רב להרצאות וחלק מנסים להגדיל הרשמה לקורסים דרך דפי נחיתה, למשל. ברגע שברור לנו מהי מטרת הפרסום שלנו, ההבנה של מיהו בעצם קהל היעד שלנו נעשית הרבה יותר ברורה.

כעת, עלינו לשאול את עצמינו מי אלו בדיוק אותם האנשים שאנו מעוניינים שישתמשו בשירות שלנו או ירכשו את המוצר שלנו. מעבר לפרמטרים היותר מובנים מאליהם כמו שיוך גיאוגרפי, חתך גילאי או מגדר, עלינו לנסות ולאפיין עד כמה שניתן את קהל לקוחותינו. מהו החוסר הרוחני המשמעותי ביותר שלהם ואיך המוצר או השירות שלי יכול למלא את החוסר הזה? אם את מוכרת למשל אופניים יכול להיות שקהל היעד שלך הוא עובדי משרדים שמאסו מלשלם הוצאות רכב חודשיות או אולי בני נוער שממש צריכים את אמצעי התחבורה הזה כדי להרגיש בוגרים ועצמאיים. ככל שנעמיק בהבנה של קהל היעד שלנו ונשאל שאלות מורכבות כמו מה הם עושים בשעות הפנאי שלהם, אלו תחומי עניין מדברים אליהם ואף נגזור קהל פוטנציאלי מלקוחות העבר שלנו, נקבל תשובות ממוקדות יותר שיניבו תוצאות טובות יותר.

מעוניינים בשיווק דיגטלי חכם? דברו איתנו!

באותה מידה חשוב גם לבדוק למי אנחנו לא רוצים למכור. כאשר אנו מאפיינים את קהל היעד שלנו עלינו להבין מי בתוך אותה הקבוצה הוא לקוח שאין לנו צורך להגיע אליו וכך לשמור על תקציב יקר.

הדוגמא הפשוטה ביותר היא להחריג (exclude) צמחונים וטבעונים כשמפרסמים מוצרי בשר. אם אנחנו יודעים על איזור גיאוגרפי מסוים שמוצף במוצרים שאנו רוצים לקדם, גם אותו כדאי שנוציא מהרשימה. אפשרות נוספת היא להתאים פרסומים לפי סוגים שונים של קהלי יעד כך שלקוחות חוזרים יתקלו בפרסומות המועדדות אותם "להפיץ את הבשורה" הלאה. העקרונות לבחירת קהל היעד משתנים כמובן ונגזרים באופן ישיר מאופי המוצר והשירות. הרעיון הוא לחשוב תמיד מחוץ לקופסא ולנסות מספר רב של וריאציות. באופן הזה, אנו יכולים לשלוט בתקציב העומד לרשותנו ולנתב אותו למקומות המדויקים לנו.

יש לזכור תמיד כי עולם הפרסום במדיה מתבסס על ניסוי, טעיה והפקת תובנוץ. שיווק דיגיטלי חכם ומקצועי יודע להצביע בכל העת על הפרסומים שעבדו יותר ופחות וכן על הפרמטרים השונים בכל פרסום וכיצד הם שירתו את מטרת העל.

זכרו, הדרך הטובה והנכונה להגדיל את נפח הפעילות שלכם באמצעות המדיה הדיגיטלית הוא ניתוח מדויק וקפדני של קהלי היעד הנכונים לכם. שיווק דיגיטלי מקצועי בוחן לעומק את קהלי היעד הפוטנציאליים השונים תוך בדיקה מתמדת והתאמות תוך כדי תנועה. כשמדובר על הגעה לקהל היעד הנכון, כמות גדולה זה נחמד, אך לעולם יש לחתור קודם כל לאיכות.
אל תתפשרו על חצאי עבודות – פנו למומחים שעושים את הכל.

Oasis Media – שיווק דיגיטלי חכם

דילוג לתוכן