אין דבר כזה פרסום ללא מדידה

הבחירה בכל ספק שנותן שירות תמיד מלווה במחשבה "האם שווה לי"?  גם בתחום הפרסום ובפרט פרסום ברשתות חברתיות לקוחות מעוניינים לדעת האם התוצאות שוות את ההשקעה. גם לקוחות שעבדו עם משרדי פרסום בעבר, לצערנו, לא תמיד מבינים איך, אם בכלל, ניתן לעקוב אחר ההצלחה של קמפיין פרסומי.

אז איך מוודאים שכספים שהלקוחות משקיעים מניבים תוצאות משביעות רצון? אם לתמצת את התשובה לכדי מילה אחת הרי שזו תהיה "מדידה". משרד פרסום מקצועי השואף לשיפור תוצאות עקבי חייב להיות כזה המסוגל למדוד את התוצאות בזמן אמת וגם בפרספקטיבה של זמן ולספק מידע מהימן על הקמפיינים ובמיוחד על המשתמשים והמאפיינים שלהם.

היום, בעידן השיווק הדיגיטלי, אין דבר כזה פרסום ללא מדידה. אם בעבר, בעידן שלטי החוצות ופרסומות הטלוויזיה והרדיו, פרסומת שיצאה לאוויר העולם אפשרה לנו מדידה מוגבלת מאד שמתבססת בעיקר על סקרים לא מייצגים או על הלך רוח כללי, הרי שכיום התמונה שונה בתכלית. הפלטפורמה הדיגיטלית בה מתרחשים הקמפיינים הפרסומיים מאפשרים מדידה מדויקת וקפדנית שבאמצעותה אנו מקבלים הרבה מאד מידע שימושי וחשוב – גם לגבי הקמפיין שלנו, יעילותו ודרכים לשפר אותו, אך יותר מכך – אינפורמציה חשובה ביותר בנוגע לאופי המשתמשים שלנו , מידע על אפיקי הפרסום השונים, על ביצועי האתר ועוד.

ניקח למשל את גוגל אנליטיקס. אחד מכלי המדידה המוכרים והשמישים ביותר בשיווק הדיגיטלי של ימינו. כאשר אנו מטמיעים את היישומים השונים של האנליטיקס באתר שלנו, כמות המידע שאנו מקבלים היא אדירה ובאמצעותה אנו יכולים להפיק תובנות חשובות ולשפר את הביצועים באופן מתמיד. אנו מקבלים מידע על קהל היעד שלנו – מיהו בעצם, מאיזה איזור גיאוגרפי הוא מגיע, ממוצע הגילאים שלו ותחומי עניין. התוכן שאנו מציגים באתר – האם הוא איכותי? איזה טקסטים משאירים את הגולשים באתר ומעודדים להישאר ואילו מהם עושים דווקא את הפעולה ההפוכה, מהן מילות המפתח שאותן מחפשים הגולשים כשהם מתעניינים באתר שלנו. כמו אנו מקבלים מידע באופן תדיר על ביצועי האתר שלנו ואם מסיבה טכנית מסוימת אנו מאבדים לקוחות פוטנציאלים.

מעקב מדויק מאפשר ייחוס של המרות לאפיקי הפרסום שבשימוש. כלומר, אנו יכולים לדעת מה, מתוך אפיקי הפרסום בהם השקענו, הוביל את הגולש לביצוע ההמרה (קנייה של מוצר, השארת ליד, הרשמה לניוזלטר וכו'). בעידן המקוון גולשים עוברים בין מספר פלטפורמות, לרוב ביותר ממכשיר אחד עד רגע ההמרה ומעקב אחרי המסלול שלהם יכול לספק לנו תובנות חשובות על התוכן, הפלטפורמות המתאימות לנו ולמעשה להבין מה עוברים הלקוחות שלנו בדרכם אלינו.

שיווק דיגיטלי חכם ומקצועי לא מסתפק בקופי חזק ובגרפיקה מנקרת עיניים. אלו הם דברים שהרבה משרדי פרסום מתגאים בהם ולקוחות רבים הולכים שולל אחריהם. אך למרות שהם חשובים מדובר כאן בעיקר בקנקן ופחות בתוכנו, או במקרה שלנו בניתוח מעמיק של מה מתרחש בתוכו ולאיזה דפוסים הוא מוביל את המשתמשים שלנו.

ודאו שמי שמנהל את הפרסום שלכם משתמשים בפיקסלים שיודעים לצבוע את המשתמשים ולסווג אותם. וודאו שבכל קישור לפרסום שלכם יש UTM שיודע לומר מהיכן בדיוק הגיעו הגולשים לאתר שלכם. התעקשו על כך שניתוח מעמיק של הקמפיינים והאתר שלכם יהיה חלק אינטגרלי מהשירות שאתם מקבלים.

דילוג לתוכן