גרפיקה יפה – זה לא מספיק!

עיצוב גרפי הוא תחום עיצוב בתקשורת חזותית. על כן, מטרתו העיקרית היא "לתקשר" עם הקהל – לשלב טקסט עם תמונה לצורך העברת מסר מסוים. ככל שהפופולאריות של הפרסום הדיגיטלי גברה, כך הפך העיצוב הגרפי לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק ותפס מקום מכובד בתמהילי הפרסום של חברות שונות בישראל ובעולם.

הרעיון בגרפיקה, או בשיווק חזותי הוא לבחור את המסרים השיווקיים המובילים, לעטוף ולהצפין אותם בעיצוב אסתטי, מקורי ובעל ערך מוסף עבור קהל היעד. כלומר, לא עוד עיצובים 'קופוניים', אגרסיביים ומכווני מכירה, אלא פרסומים עדינים יותר, שימשכו את הגולש מהזווית האומנותית והאסתטית, כאלו שיעוררו אצלו סקרנות וישכנעו אותו לבצע רכישות או להשאיר פרטים דווקא אצלכם.

כמו כל מקצוע התופס תאוצה והופך נצרך בשוק, כך גם גרפיקאים בעלי רמות כישורים שונות, צצים כפטריות אחרי הגשם ומציעים שפע של שירותי גרפיקה שונים. גם משרדי הפרסום שעלו על הטרנד החם, מציעים ללקוחותיהם חבילות גרפיקה ועיצוב מפוצצות, ויותר-ויותר בעלי עסקים "מתפתים" למתג את העסק שלהם מבחינה חזותית.
אלו הן ארבע טעויות נפוצות שעושים בעלי עסקים בבואם למתג את העסק שלהם בעזרת גרפיקה:

גרפיקה היא מקצוע נלמד ונרכש, לא חוש מולד.

בעוד שישנם מקצוענים בעלי כישרון טבעי ונטייה אומנותית, שלמדו את מגוון האספקטים הרעיוניים, רכשו את הכלים הטכניים ושולטים בתוכנות מחשב לעיצוב ואיור, ישנם גם חובבנים, שמכירים כמה תוכנות מחשב באופן שטחי, וממהרים להציג את עצמם כ"גרפיקאים מקצועיים".

לפני ששוכרים גרפיקאי או משרד פרסום, בכדי לקדם את אסטרטגיית השיווק של העסק שלך, יש לערוך מחקר מעמיק: ללמוד את השטח, לקבל המלצות, להתייעץ ולבדוק תיק עבודות. אל תסתמכו רק על רשימת הלקוחות שמוצגת באתר הבית של המעצב, בקשו לראות עבודות שביצע באתרים ובעמודי פייסבוק ספציפיים.

העיקר הוא המסר וההנעה, לא האומנות.

הדגש בתחום הגרפיקה, הוא התמקדות בהעברת המסר ובהנעה לפעולה, יותר מאשר באסתטיקה או ביופי של התוצר הסופי. בשונה משאר האומנויות (שכבודן במקומו מונח), התוצר הסופי בעיצוב גרפי נקבע על פי קנה המידה של הצרכן ולא של הגרפיקאי היוצר. כך לדוגמא, יכולה להיות מודעה יפיפייה המעוצבת להפליא, שאינה מצליחה להעביר מסר שיווקי והיא נותרת ללא קליקים ונטולת לידים.

המטרה היא ייחודיות, לא להיות "כמו כולם".

מעוניינים בשיווק דיגטלי חכם? דברו איתנו!

בעלי עסקים רבים מתחילים לעבוד עם גרפיקאים כי גם הם רוצים לקבל נתח מ"טרנד" הגרפיקה. נראה כי כל בתי העסק, קטנים כגדולים, ממותגים חזותית, ועל כן גובר הלחץ "להיות כמו כולם".

אז נכון, רצוי לעקוב אחרי צו האופנה בעולם הדיגיטל המשתנה ורווי התחרות, אבל חשוב יותר, לאמץ שפה גרפית ייחודית, אשר מותאמת בדיוק לעסק ולקהל היעד. המטרה היא לא רק לייצר גרפיקה, אלא לייצר נראות גרפית שתלהיב את הלקוחות שלכם בשפה המיוחדת רק לכם. כזו שתפריד אתכם מהמתחרים ותגרום לכם להתבלט על פני האחרים.

אבל מה עם הלידים?

אז אחרי ששכרתם גרפיקאית ראוייה, הנעתם לפעולה, יצאתם מקוריים, חדשניים ובולטים, אתם מחכים ליד הטלפון והלידים לא מגיעים? זוהי אולי הבעיה הנפוצה והאקוטית ביותר בהקשר זה.

אם קהל היעד שטרגטתם אינו מדוייק, אם התקציבים שהקצתם לא מספיקים ואם הפלטפורמה שבה בחרתם לפרסם איננה מתאימה – השקעה גרפית מרשימה ככל שתהיה, פשוט לא תעשה את העבודה! על מנת לייצר לידים, המרות ומכירות איכותיות, גרפיקה מוצלחת לבדה לא תספיק.

על אף חשיבותה הרבה של גרפיקה מקצועית, ייחודית ומותאמת אישית, אם היא לא נעשית בשילוב עם חשיבה שיווקית רחבה יותר, זיקוק של קהלי ואופטימיזציה של תוצאות – היא לא משרתת את המטרה העסקית! רק גרפיקה שיווקית שמעוצבת נכון – ממתגת ומקדמת את העסק, ומכוונת להצלחתו.

אל תתפשרו על חצאי עבודות – פנו למומחים שעושים את הכל.
Oasis Media – שיווק דיגיטלי חכם.

דילוג לתוכן