סיפור הצלחה בזמן הקורונה – "מדרסה"

מקרה המבחן של מדרסה – סיפור הצלחה בעת משבר.

איך דווקא בתקופת הקורונה לקוח שלנו יותר מהכפיל את מספר התורמים החודשיים שלו?

בתחילת חודש מרץ, כולנו עוד עסקנו בפרסומים סביב יום האישה ופורים. אבל הקורונה כבר החלה להפוך מקוריוז רחוק מאיתנו לאיום ממשי שמתקרב במהרה. הבנו שמשהו גדול וחסר תקדים הולך לקרות וההשפעות שלו על הלקוחות שלנו יהיו מרחיקי לכת. לכן, עברנו לקוח-לקוח והכנו תכנית למקרה חירום, שכללה את הפעולות מצידם ומצידנו בתרחישים השונים.

המצב העתידי של "מדרסה", תנועה המספקת שיעורי ערבית מקוונים בחינם, אך מתקיימת מגיוס המונים, היה מורכב. מחד, חששנו כי לאור אי הודאות הכלכלית והטלטלה במשק התמיכות ירדו באופן משמעותי, מה שיפגע בהכנסות התנועה. מאידך, ראינו הזדמנות עצומה, "תור הזהב" ממש. הבנו שיש כאן שילוב נדיר של ערך שהם יכולים להעניק לעוקבים שלהם וטיימינג מושלם. מדרסה צריכים להתארגן למציאות חדשה בה רבים הולכים להיות מבודדים בבית (עוד לפני שחשבנו שנגיע להסגר שלא מאפשר לראות את סבא וסבתא), ללא עבודה ומעש, והם ירצו לצרוך תוכן. אבל לא סתם תוכן, תוכן איכותי שסוף סוף יכולים להשקיע בו זמן.

דבר אחד היה ברור לנו – התלמידים של היום, הם התומכים של מחר! אם נקדם את תכני הלימוד, נגדיל את מעגל התלמידים, ואחרי שהם יבינו את הערך שהם קיבלו (והם יבינו, כי השיעורים של מדרסה הם להיט!) – הם יהפכו לתומכים נאמנים.

והנה ציטוט אמיתי ששלחנו ללקוח במייל, ממש בתחילת מרץ:

"תתפסו עכשיו כמה שיותר תלמידים שיבינו את הערך שלכם, וכשיהיו בראש מתאים בעתיד יחזירו לכם טובה."

כשהקורונה אכן הכתה, כולנו חששנו. אך בגלל שהיינו מוכנים, הצלחנו מהר מאוד לעשות את ההתאמות הנדרשות למצב החדש. נתנו הנחיות ללקוחות וליווינו אותם ברמה היומית. השקענו עבודה רבה גם בניהול התקציבים. למרבית הלקוחות, ולמדרסה בעיקר, לא היה נכון להוריד את תקציבי הפרסום. ההפך – התחרות בדיגיטל לא הצטמקה, היא רק השתנתה (בטח ראיתם לפחות 5 פוסטים שהזמינו אתכם ללמוד משהו, נכון?).

החבר'ה של מדרסה מצידם, הפגינו אמון בניתוח שלנו את המצב ואת שוק הפרסום, ותוך זמן קצר מאוד הרימו פרויקטים חדשים ומוכוונים לתקופת הקורונה: "לימוד בבידוד" – תכנית שלמה ללימודי ערבית ביחד במשך 14 ימים (לתכנית הזאת היו כמה מחזורים), וקורס שלם שנבנה והחל לפעול ללימוד ערבית לצוותי הרפואה.

למרות החשש הגדול, הפרסום עבור מדרסה בתקופת הקורונה הוא סיפור הצלחה ששבר שיאים של כל הזמנים!

קלטו את זה: מספר המצטרפים החדשים בחודשי הקורונה (מרץ-יוני) לעומת החודשים לפני כן (נובמבר-פברואר) יותר מהכפיל את עצמו! למעשה מדובר בעליה של עוד 115%, בנוסף על התומכים הקבועים! אלו תומכים שהחליטו שלמדרסה יש כל כך הרבה ערך שהם תומכים בה כל חודש מחדש!

אז מהו המתכון להצלחה?

  • להיות עם "היד על הדופק" – המציאות סביבנו, מגמות בעולם, שוק הפרסום – התייחסנו לכל אלו ונתנו תחזית מדויקת שאפשרה לנו להיערך בהקדם.
  • ערך אמיתי ללקוחות הקצה וטיימינג מדויק – מה שמדרסה עושים הם עושים מצוין. הסיטואציה אליה נקלענו התאימה במדויק לשירות והתוכן שהם מעניקים.
  • תגובה מהירה ואקטיביות של מדרסה – העובדה שלא נשארו שאננים, שמרה על הרלוונטיות שלהם ומינפה את התנועה.
  • אמון בסוכנות הפרסום – יכולנו לדבר ולהציע הרבה, אבל כדי שדברים יקרו צריך שותף פעיל שגם מיישם.

רוצים להבין איך לנהל את הפרסום הדיגיטלי טוב יותר בזמן משבר הקורונה? דברו איתנו.

הלקוחות שלנו נהנים מתוצאות מרשימות ומשירות אישי,
זה הזמן להצטרף אליהם!

    דילוג לתוכן