מתי מתאים לקדם אתר e-commerce?
ניתן לתגבר את התנועה (Traffic) לאתר עבור לקוחות בכל שלב של משפך השיווק (funnel) – החל מאלו שאינם מכירים את המותג וכלה בלקוחות חוזרים ונאמנים. האפשרויות הדיגיטליות לצירוף לקוחות חדשים (Acquisition) הן רבות. ניתן להגיע אליהם דרך פלטפורמות כגון פייסבוק, רשת המדיה של גוגל או פרסום מבוסס תוכן ולטרגט על פי פרמטרים שונים כגון תחומי עניין, או דפוסי התנהגות אונליין. באופן זה ניתן לייצר מהלכי שיווק יצירתיים בלתי מוגבלים.
לקוחות שהביעו עניין במוצריך, אך טרם סיימו רכישה, עדיין מהווים לקוחות פוטנציאליים ואף כאלו ששווה להשקיע בהם יותר. במקרים רבים נדרש רק תמריץ קטן או תזכורת כדי שיגיעו לקצה ה-funnel. לצורך כך נוקטים בשיטה שנקראת פרסום מחדש (שזרוע) – Remarketing. הגולש ממשיך לראות פרסומות של המותג בטווח זמן מסוים או על פי תנאים אחרים שהוגדרו, במטרה להשלים את העסקה. מודעות מסוג זה מוכרחות להציג ערך או הטבה ותמיד כדאי שיהיו מותאמות אישית. למשל, יציגו את המוצרים אותם הוסיפו לסל.
שימור לקוחות קיימים או לקוחות עבר (Retention), גם הוא אמצעי יעיל להגדלת המכירות. הצעת הטבות עיתית ללקוחות עבר, תוך שימת דגש על לקוחות נאמנים עם ערך חיי לקוח גבוה (Life Time Value – LTV), מאפשרת להמיר בעלויות נמוכות יחסית, אוכלוסיה בעלת פוטנציאל רווח רב. בנוסף, לקוחות מרוצים, הופכים עם הזמן ל"שגרירים" של המותג והעסק מרוויח פרסום מפה לאוזן, שערכו לא יסולא בפז.
בכל עת, בין אם מדובר בהשקה של מוצר חדש או "תגבור" לטובת מכירת מוצרים וותיקים, קידום באינטרט של אתר e-commerce, הוא השקעה הכרחית, שכשנעשית נכון, מחזירה את עצמה פי כמה.